خانواده, خانواده و کودک, روانشناسی و تربیت کودک و نوجوان

7 ورزش برای افزایش قد کودکان

ورزش برای افزایش قد کودک
4
(15)

برخورداری از قامت مناسب در دوران بزرگسالی نقش قابل توجهی در ظهور و بروز افراد در اجتماع دارد. البته این مسئله به هیچ وجه به معنی آن نیست که افراد کوتاه‌قامت نمی‌توانند حضور مؤثری در جامعه داشته باشند؛ اما طبیعی است که برخورداری از قامت متعادل در دستیابی به تناسب اندام و همچنین فیزیک مناسب اهمیت بالایی دارد. از طرفی رشد طبیعی قامت هر فردی در طول دوره کودکی و نوجوانی او رقم می‌خورد. در همین راستا ورزش کردن می‌تواند در این مسیر نقش کلیدی ایفا کند. در ادامه قصد داریم به معرفی 7 ورزش برای افزایش قد کودکان بپردازیم.

تمرینات کششی؛ بهترین ورزش برای افزایش قد کودکان

حرکات کششی به خوبی می‌توانند عضلات بدن افراد را درگیر کنند. از طرفی دایره تمرینات کششی بسیار گسترده است و هر فرد در هر بازه سنی و با توجه به هر شرایط جسمانی می‌توانید از این حرکات برای افزایش قد خود بهره ببرد. نکته مهم دیگر در خصوص تمرینات کششی این است که هزینه خاصی نیاز ندارد و در عین حال باعث ایجاد شادابی و نشاط بسیار مناسبی در افراد می‌شود.

تمرین کششی مادر و بچه

حرکات کششی باید مبتنی اصول و استانداردهای خاصی انجام شوند تا عوارضی به همراه نداشته باشند. مجموعه‌ای از حرکات کششی را از آسان به سخت به ترتیب برنامه‌ریزی کنید و هر روز به مدت 15 دقیقه در کنار کودک زمان بگذارید و آنها را انجام دهید. شک نکنید بهترین ورزش برای افزایش قد کودک همین تمرینات کششی خواهد بود.

بارفیکس؛ تقویت عضلات در کنار افزایش قد

انجام تمرین بارفیکس پسربچه

بارفیکس یکی دیگر از تمرینات ورزشی است که نقش کلیدی در افزایش قامت کودکان و افزایش توان عضلانی آنها دارد. وقتی کودک شما از میله بارفیکس آویزان می‌شود، عضلات دست او در معرض کشش کامل قرار می‌گیرند. همچنین این حرکت باعث کشیدگی ستون فقرات نیز می‌شود که در عمل باعث افزایش قد کودکان می‌گردد. البته نباید فراموش کنید که این ورزش در ابتدا ممکن است فشار زیادی را به اندام فرزند شما وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما در ابتدا مراقب او باشید و کمک لازم را نیز برای بالا ماندن میله بارفیکس به او بکنید.

طناب زنی؛ جذاب‌ترین ورزش برای قد بلند شدن کودک

کلاس گروهی طناب‌زنی

بچه‌ها عاشق بالا و پایین پریدن هستند و از این کار لذت می‌برند. پس چه خوب است که از این علاقه آنها برای کمک به افزایش قامتشان استفاده کنید. طناب زنی جذاب‌ترین ورزش برای افزایش قد کودک به شمار می‌رود. تمام اندام کودک شما در هر بار بالا و پایین پریدن در معرض کشیدگی قرار می‌گیرد. از آن گذشته این ورزش روی عملکرد صحیح سیستم قلبی – عروقی کودکان نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

شنا؛ لذت آب تنی به همراه افزایش قد

یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین تفریحات کودکان، شنا است. آب‌تنی همواره برای کودکان ورزشی جذاب بوده است و به اصطلاح، بچه‌ها هیچ‌وقت از آب سیر نمی‌شوند. شنا به شیوه اصولی تأثیر زیادی روی کشش ستون فقرات کودکان دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود که در طول سال‌های کودکی حتماً کودکان را با این ورزش جذاب مأنوس کنید.

خوشحالی دختربچه‌های شناگر

به علاوه از تأثیر بی‌نظیر شنا روی تقویت عضلات بدن نیز نمی‌توان غافل شد. ناگفته نماند که شنا تمام انرژی کودکان شما را نیز تخلیه می‌کند و شک نکنید که وقتی به خانه برمی‌گردند به خوابی عمیق برای رفع خستگی فرو خواهند رفت. اگر به دنبال مفرح‌ترین ورزش برای افزایش قد کودک خود هستید، حتماً شنا را امتحان کنید.

پیاده‌روی و دویدن آهسته برای قد بلند شدن کودک

پیاده‌روی و دویدن آهسته اگر به صورت طولانی مدت و مستمر انجام شود، نه تنها تضمین کننده سلامت جسمانی کودکان است، بلکه می‌تواند نقش بسیار زیادی روی افزایش ترشح هورمون رشد در بدن کودکان داشته باشد. سعی کنید این ورزش را به صورت خانوادگی در برنامه‌تان بگنجانید. پیاده‌روی و دویدن، در کنار تأثیرات زیادی که روی سلامتتان خواهد گذاشت، نقش زیادی روی ایجاد صمیمیت در محیط خانواده‌تان خواهد داشت.

والیبال؛ بهترین ورزش برای افزایش قد کودک

والیبال‌بازی گروهی بچه‌ها

والیبال یک ورزش برای افزایش قد کودک به شمار می‌رود. درست است که در دوران بزرگسالی صرفا افرادی که از قامت بلند برخوردار هستند، می‌توانند در این ورزش به صورت حرفه‌ای موفق شوند؛ اما در دوران کودکی معمولا کلاس‌های آموزشی محدودیتی برای جذب و آموزش کودکان در نظر نمی‌گیرند. در این ورزش کودک شما مدام در حال جست و خیز است و به همین دلیل ستون فقرات او به مرور زمان در معرض کشش قرار می‌گیرد. در کنار آن یادگیری این مهارت ورزشی می‌تواند آینده زندگی کودک را نیز به شرط داشتن استعداد و علاقه کافی در مسیر جذابی رقم بزند.

بسکتبال؛ ورزشی توپی مناسب برای رشد قد کودک

در کنار والیبال، بسکتبال نیز به عنوان یک ورزش توپی دیگر به شمار می‌رود که می‌تواند نقش بسزایی در افزایش قامت کودکان ایفا کند. به همین دلیل این ورزش توصیه می‌شود. بسته به علاقه کودکان یکی از دو ورزش والیبال یا بسکتبال می‌تواند برای کمک به رشد قامت آنها بسیار مفید باشد. به طور کلی با توجه به اینکه ورزش‌های توپی مانند بسکتبال تنش فیزیکی بالایی دارند، توصیه می‌شود که کودک خود را در سنین خیلی پایین به سمت این ورزش سوق ندهید.

رژیم غذایی سالم در کنار ورزش برای افزایش قد بچه‌ها

نکته مهم دیگری که در کنار ورزش برای افزایش قد کودک والدین باید مد نظر بگیرند، رژیم غذایی سالم و مقوی است. در همین راستا تغذیه کودکان باید شامل مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها به میزان کافی باشد تا سلامت و رشد قد مناسب آنها تضمین شود. مواد غذایی از جمله تخم‌ مرغ، ماهی، شیر، مرغ، انواع میوه‌ها و سبزیجات برای رشد قامت کودک به صورت طبیعی تأثیرگذار هستند.

سبزیجات خوردن دختربچه

در کنار این موارد برخورداری از سبک زندگی سالم نیز برای کمک به رشد قامت کودکان تأثیر بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال خواب و استراحت کافی از جمله نکات مهمی است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی 7 ورزش برای افزایش قد کودک پرداختیم. واقعیت این است که بهترین ورزش برای افزایش قد کودک، ورزشی است که در کنار افزایش قد باعث ارتقای سلامت جسمانی کودک نیز بشود. توصیه جدی کارشناسان این حوزه به والدین این است که در دوران کودکی نسبت به مسئله قد و قامت کودک‌شان حساسیت کافی داشته باشند تا در دوره بزرگسالی قد و قامت آنها طبیعی و استاندارد باشد.

میزان رضایتمندی شما از مقاله

میانگین نظرات 4 / 5. 15

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *