بروزرسانی شده در ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان

راهنمای انتخاب بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان
زمان مطالعه : ۱۷ دقیقه ۲۷۰ بازدید ۰ نظر

در این مقاله، راهنمای جامعی برای خرید ابزار موسیقی مناسب برای آن‌ها ارائه داده و با ذکر دلیل، چند گزینه را پیشنهاد می‌دهیم. در پایان نیز نکات طلایی برای خرید لوازم موسیقی را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

برای پر کردن اوقات فراغت فرزند خود در طول تابستان برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ به دنبال تفریحات سالم و جذاب برای فرزند خود هستید؟ تاکنون ترفندهایی که آموزش را با سرگرمی ترکیب می‌کند، امتحان کرده‌اید؟ از این طریق می‌توانید تابستان پرهیجان و مفیدی را برای فرزند خود مهیا کنید. کلاس‌های موسیقی یکی از ایده‌آل‌ترین سرگرمی‌هایی است که می‌توانید برای تعطیلات فرزند خود انتخاب کنید. 


اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» را انتخاب کرده و دوره‌ی آموزشی موثری برای آن‌ها مهیا کرد؟ انتخاب ساز موسیقی مناسب برای کودکان و نوجوانان می‌تواند به آنها کمک کند تا بهترین تجربه را از دنیای موسیقی کسب کرده و برای ادامه دادن آن ترغیب شوند. امروز در مجله‌ی آریالند قصد داریم، راهنمای جامعی در مورد «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» در اختیار شما قرار دهیم. به همین منظور، ابتدا لیستی از «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» را ارائه کرده و دلایل انتخاب آن‌ها را نیز شرح می‌دهیم. به مزایای یادگیری هر کدام از این سازها نیز اشاره می‌کنیم. در پایان، یک راهنمای کلی برای خرید این سازهای موسیقی ارائه می‌دهیم تا هنگام خرید این محصولات به کمک شما بیایند. 


«بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» چیست؟


این روزها، بسیاری از والدین دوست دارند که فرزندان خود را با موسیقی آشنا کنند. یادگیری این هنر غنی و جذاب، هیجان و لذتی بی‌نظیر را به تعطیلات تابستانی کودکان و نوجوانان اضافه می‌کند. البته این امر یک شرط دارد. اینکه «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» انتخاب کنید. سازی که بیش از هر چیز بر اساس علاقه‌ی کودک و نوجوان انتخاب شده باشد. زیرا تحمیل هر کدام از سازها به کودک و نوجوان نتیجه‌ی عکس داشته و آن‌ها را از دنیای موسیقی دور می‌کند. این نکته‌ برای هر خرید محصولی همچون اسباب بازی، کتاب، سرگرمی و… صادق است. 


«بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» ممکن است برای برخی والدین یا مربیان گیج‌کننده باشد. در ادامه، به بررسی چند ساز موسیقی مختلف برای کودکان و نوجوانان می‌پردازیم. به این ترتیب، می‌توانید بهترین گزینه را برای فرزندانتان انتخاب کنید. لیست «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» به شرح زیر است:

یادگیری پیانو برای کودکان و نوجوانان

پیانو

احتمالا اولین ساز موسیقی که به ذهن شما می‌رسد، پیانو است. این ساز یکی از محبوب‌ترین و «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» است. فرزند شما می‌تواند ضمن یادگیری قواعد پیانو با مبانی اصلی موسیقی مانند خواندن نت‌ها، پرده‌های موسیقیایی و… آشنا می‌شود. علاوه بر این، فرزند شما پس از گذشت زمان کوتاهی می‌تواند صدایی خوشایند و ریتمیک تولید کند و شنیدن آن لذت ببرد. اعتماد به نفس فرزند شما نیز از این طریق افزایش خواهد داد. اگر پیانو را به عنوان «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» خود انتخاب کنید، مهارت‌های متنوع زیر در او تقویت خواهد شد:


  • افزایش میزان کنترل حرکتی فرد
  • افزایش دقت و تمرکز
  • تقویت مهارت‌های شنیداری
  • گسترش هوش هیجانی
  • تقویت گوش موسیقایی


گیتار

گیتار یکی دیگر از «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» است. این ابزار موسیقی ساده و قابل حمل بوده و قیمت نسبتا خوبی نسبت به دیگر سازهای موسیقی دارد. همچنین ساز گیتار برای نواختن در سبک‌های موسیقی متنوعی همچون راک و پاپ ایده‌آل است. اکثر کودکان و نوجوانان علاقه‌ی زیادی به این سبک‌ دارند. همین امر انگیزه‌ی آن‌ها برای یادگیری موسیقی را افزایش می‌دهد. همچنین انتخاب گیتار به عنوان «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» مهارت‌های کلیدی موسیقی مانند آکوردها و اصطلاحات نوازندگی را به آن‌ها آموزش خواهد داد. مهارت‌های متفرقه‌ای که گیتار در فرزند شما تقویت می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حس نظم و انضباط
  • القای حس مثبت در مورد خود
  • افزایش تمرکز
  • افزایش حس آرامش و صبوری
  • افزایش اعتماد به نفس


بربط

ساز بربط یا عود یک گزینه بسیار عالی برای انتخاب «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» است. این ساز سنتی ایرانی، فرزند شما را با فرهنگ و تاریخ موسیقی ایران آشنا کرده و به او اجازه می‌دهد تا در موسیقی جذاب، دلنشین و داستان‌گوی آن غرق شود. شاید تصور می‌کنید، ابعاد بربط دردسرساز بوده و انتخاب خوبی برای لیست «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» نیست. اما فروشگاه‌های موسیقی، این ساز را با سایز کودکانه یا ¾ نیز به فروش می‌رسانند. فواید یادگیری ساز عود به شرح زیر است:


  • آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی
  • آموزش مهارت مدیریت زمان
  • تقویت انگیزه و انرژی
  • بهبود هماهنگی جسمی و ذهنی
  • بهبود مهارت‌های ادراکی

مزایای یادگیری ویولن برای فرزند شما

ویولن 

ویولن یک ساز کلاسیک و آرامش‌بخش است که بیشتر از سایر آلات موسیقی مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد. همچنین کارشناسان دریافته‌اند، هر چه آموزش ساز ویولن را از سنین کمتری شروع شود، مهارت‌های نوازندگی فرد قوی‌تر و باکیفیت‌تر خواهد شد. با انتخاب ویولن به عنوان «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» مهارت‌های موسیقیایی اصلی مانند درک حسی، تکنیک‌ دست‌ها و نحوه‌ی تولید صدای زیبا کمک می‌کند. همچنین این ساز زهی مهارت‌های ضروری زیر را در فرزند شما تقویت خواهد کرد:

  • بهبود حافظه
  • افزایش دقت و تمرکز
  • گسترش دایره‌ی توجه
  • تقویت مهارت‌های اجتماعی
  • تقویت قدرت بدنی


فلوت 

فلوت یک ساز سبک و زیبا است که برای انتخاب «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان»  ایده‌آل است. یادگیری فلوت باعث تقویت تنفس و تمرکز می‌شود و گوش موسیقایی و هماهنگی بین دست و چشم را تقویت می‌کند.


درامز

درامز یک انتخاب هیجان‌انگیز و شجاعانه برای «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» محسوب می‌شود. چراکه ساز درامز یک ابزار موسیقی فیزیکال محسوب می‌شود. به این معنا که نوازنده برای تولید صدای ریتمیک باید از تمام توانایی‌های حرکتی و عضلات بدن خود استفاده کند. بنابراین یادگیری درامز به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا هماهنگی بدنی و ریتمیک خود را بهبود بخشند. همچنین والدین آگاه و صبور با انتخاب درامز به عنوان «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» احساس آزادی و خلاقیت را به آن‌‌ها هدیه خواهند داد.


سازهای مقامی (سنتور، تار، کمانچه)

پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» به سازهای اصیل ایرانی توجه زیادی داشته باشید. سازهای مقامی، آلات موسیقی هستند که توانایی اجرا در دستگاه‌های ایرانی را داشته باشند، مانند سنتور، تار و کمانچه. این سازها به دلیل ارتباط نزدیک با فرهنگ و موسیقی ایرانی برای کودکان و نوجوانان مناسب بوده و حافظه و تمرکز آن‌ها را بهبود می‌بخشد. نظم و انضباط را در کودکان و نوجوانان افزایش داده و آرامش را به آن‌ها هدیه می‌دهد. 

ساز ساکسیفون برای کودکان و نوجوانان

ساکسیفون: 

بد نیست، برای خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» به سراغ سازهای بادی نیز بروید. یادگیری ساکسیفون به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا تجربه‌ای جذاب از سازهای بادی کسب کنند. همچنین این ساز مهارت‌های شنیداری آن‌ها را تقویت کرده و به شکل‌گیری شخصیت آن‌ها کمک می‌کند. نوازندگان ساکسیفون می‌توانند در سبک‌های جذابی مانند جاز، بلوز، راک و کلاسیک کاربرد داشته و تاریخچه و دنیای وسیع موسیقی را به فرزند شما معرفی می‌کند. 


آکاردئون: 

آکاردئون یکی از آسان‌ترین گزینه‌های موجود در لیست «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» است. این ساز دارای تک نت بیس و دکمه‌های آکورد ثابت است. بنابراین فرزند شما بسیار سریع و آسان‌تر از همیشه می‌تواند صدای ریتمیک تولید کند. همچنین یادگیری آکاردئون به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا مهارت‌های هماهنگی بدنی، تعادل و توازن خود را بهبود ببخشند و کنترل بیشتری بر روی انگشتان خود داشته باشند. همچنین سازوکار شناور و سیال آکاردئون ذوق هنری کودکان و نوجوانان را تقویت خواهد کرد. 


یوکللی(ukulele)

یوکللی همان سازهای کوچک و جذابی است که بسیاری تصور می‌کنند، گیتار در ابعاد کوچکتر است. اگرچه شیوه‌ی نواختن یوکللی تا حدیی شبیه گیتار است، اما تفاوت‌های بنیادینی با هم دارند. ساز یوکللی دارای چهار سیم بوده و صدایی تولید می‌کند که شما را به جزایر اقیانوس آرام و مناطق استوایی می‌برد. انتخاب این ساز بامزه به عنوان «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» به فرزند شما کمک می‌کند تا برای اجرای سبک‌های متنوعی از موسیقی آمادگی داشته باشد. این ساز همه‌کاره برای یادگیری قواعد آهنگسازی نیز ایده‌آل بوده و تابستان جذابی را برای فرزند شما مهیا می‌کند.


سازهایی که در لیست «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» معرفی شد، تنها پیشنهادی از جانب کارشناسان بود. دنیای وسیع موسیقی گزینه‌های جذابی را مقابل شما قرار می‌دهد. بنابراین پیش از خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» ابتدا با فرزند خود مشورت کرده و سپس ساز مورد را نظر را خریداری کنید. به این ترتیب، سرعت یادگیری و تقویت مهارت‌های آن‌ها به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

راهنمای خرید ساز موسیقی

نکات طلایی برای خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» 

به یاد داشته باشید که موسیقی یک هنر خلاق و زیبا است و می‌تواند برای کودکان و نوجوانان تجربه‌ای لذت‌بخش و آموزنده‌ باشد. به جای داشتن استرس برای انتخاب «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» ، به فرزند خود اجازه دهید که با لذت و علاقه در دنیای موسیقی تجربه کسب کنند. برای این کار کافیست، «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» خود انتخاب کرده و هنگام خرید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ابعاد ساز: انتخاب سازی که اندازه‌ی مناسبی برای کودک یا نوجوان داشته باشد، نقش مهمی در ادامه یادگیری و تمرین آنها دارد. بسیاری از سازها دارای نسخه‌های کودکانه و کم‌حجم هستند. در هنگام خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» به دنبال نسخه‌های کودکانه‌ی آن نیز باشید.
  • هزینه: پیش از خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» بودجه خود را برای خرید مشخص کرده و به اطلاع فرزند خود برسانید. همچنین سعی کنید سازی با کیفیتی را انتخاب کنید که هزینه‌ی قابل قبولی داشته باشد. علاوه بر این بهتر است سازی را انتخاب کنید که در آینده قابلیت بهبود و ارتقاء داشته‌‎باشد.
  • کیفیت: اکنون «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» را انتخاب کرده‌اید و برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر باید مرغوب‌ترین محصول را بر اساس بودجه‌ی خود خریداری کنید. کیفیت این محصولات بر اساس جنس بدنه‌ی آن شناسایی کنید. اکثر سازهای زهی، بدنه‌ی چوبی دارند که نوع آن نقش مستقیمی در کیفیت صدای تولید شده دارد. بنابراین بهترین سازهای ایرانی از چوب سرو یا درخت سن تولید شده‌اند. گیتارهای مرغوب نیز معمولا از چوب سرو، ماهوگانی و رزوود ساخته می‌شوند. برای خرید سازهای فلزی نیز به نوع فلز و کیفیت پرداخت آن توجه کنید، زیرا بر دوام صدای تولید‌‎شده تاثیر مستقیمی می‌گذارد. فلزاتی مانند نیکل و نقره بهترین سازهای بادی را خلق می‌کنند.
  • برند: مطمئنا برندهای معتبر و مشهور، کیفیت ساز موسیقی را تضمین می‌کنند. اما برای خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» می‌توانید به سراغ سازندگان محلی نیز بروید. این برندها کیفیت بالا را در کنار قیمت مناسب عرضه کرده و خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» را مقرون به صرفه می‌کنند. 
  • تست: اگر قصد دارید، «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان»  را به صورت حضوری خریداری کنید، حتما دو عامل روبرو را تست کنید؛ صدا و راحتی. صدای ساز منتخب شما باید دلنشین و مطابق با سلیقه‌ی نوازنده باشد. همچنین از فرزند خود بخواهید ساز را در دست گرفته و وزن، اندازه و طراحی آن را مورد بررسی قرار بدهد.

سازهای موسیقی مناسب برای کودکان و نوجوانان

خلاصه

انتخاب «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در تعطیلات تابستان است. در این مطلب، لیستی از «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» ارائه کرده و مزایای هرکدام از آن‌ها را شرح دادیم. به این ترتیب می‌توانید با آگاهی و شناخت کامل برای خرید ابزار موسیقی اقدام کنید. همچنین در پایان، نکات کلیدی برای خرید «بهترین ساز موسیقی برای کودکان و نوجوانان» ارائه کردیم. شما می‌توانید هنگام خرید به این نکات توجه کرده و خریدی مطمئن، راحت و مقرون به صرفه داشته باشد. شما نیز می‌توانید تجربیات خود از خرید ابزار موسیقی را در قسمت نظرات، با دیگر دوستان آریالندی به اشتراک بگذارید. 

شما چه سازی را برای فرزند خود انتخاب می‌کنید؟ چرا؟  آیا تاثیرات و مزایای یادگیری موسیقی را در فرزند خود مشاهده کرده‌اید؟ 



دیدگاه شما
|
دیدگاهی ثبت نشده است، اولین نفری باشید که یک دیدگاه ثبت می کند.