بروزرسانی شده در ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

آموزش بازی اسلایم | با فرزندت همراه شو

آموزش بازی اسلایم | با فرزندت همراه شو
زمان مطالعه : ۱۵ دقیقه ۲۲۸۶۶ بازدید ۰ نظر

بازی با اسلایم کودک و بزرگسال نمیشناسه برای همین ما انواع آموزش بازی اسلایم رو براتون اینجا توضیح دادیم. برای دیدن مطلب کلیک کنید.

آیا به دنبال راهی برای تقویت سیستم عصبی و عضلات کودک خود هستید؟ کودک شما نیز دچار استرس و اضطراب شده‌است؟ آیا تاکنون خمیر بازی اسلایم در دست گرفته‌اید؟ اگر تجربه کار با اسلایم را داشته باشید، تایید می‌کنید که در دست گرفتن این ماده روان و چسبنده کمک زیادی به کاهش استرس می‌کند. در این مطلب با عنوان آموزش بازی اسلایم، ایده‌های جدیدی برای کار با اسلایم را معرفی می‌کنیم.

شما می‌توانید با استفاده از این بازی‌ها، دنیایی سرگرم‌کننده و جذاب برای کودک فراهم کرده و تمام استرس او را تخلیه کنید. همچنین بازی با اسلایم٬ می‌تواند مهارت‌های حرکتی و ذهنی کودک را نیز تقویت کند. به علاوه شما می‌توانید در طول بازی با اسلایم، مفاهیم پایه‌ای همچون حروف الفبا، اعداد وغیره را نیز به کودک آموزش دهید. پس با ما همراه باشید.


اسلایم چیست؟

اسلایم خمیر بازی مخصوصی است که می‌توانید آن را به راحتی ورز دهید. خاصیت فیزیکی این ماده با دیگر خمیرها متفاوت بوده و نمی‌توان آن را به راحتی در دسته جامدات یا مایعات قرار داد. اگر اسلایم را در دست بگیرید، حالت جامد دارد. به محض قراردادن آن بر روی سطح نیز به سرعت جاری خواهد شد. بافت این خمیر مانند ژله بوده و لمس‌کردن آن موجب از بین رفتن استرس فرد می‌شود. احتمالا شما هم مشاهده کرده‌اید که بسیاری از سازندگان ویدیو‌های سرگرمی از انواع اسلایم برای ساخت ویدیو‌های آرامش‌بخش خود استفاده می‌کنند.


بازی با اسلایم چه مزیت‌هایی برای کودک دارد؟

می‌توان گفت بازی با اسلایم مخصوص رده ی سنی خاصی نبوده و کودک و بزرگسال از ورز دادن این خمیر بازی لذت می برند. لمس این خمیر لطیف و چسبنده موجب آرامش اعصاب در فرد می‌شود، اما علاوه بر آن بازی با اسلایم فواید زیر را برای کودکان نیز به همراه می‌آورد که به چند مورد اشاره می کنیم:


تقویت سیستم عصبی کودک با آموزش بازی اسلایم

همانطور که در بخش آموزش بازی اسلایم بیان خواهیم کرد، دست کودک مهم‌ترین وسیله برای بازی محسوب می‌شود. به این ترتیب مغز ایده بازی را به دست ارسال می‌کند. کودک نیز تمام سعی خود را می‌کند تا ایده ذهنی خود را به بهترین نحو اجرا کند. به این ترتیب حس لامسه کودک تحریک می‌شود و سیستم عصبی مغز نیز تقویت خواهد شد.


افزایش شادی و نشاط در کودک با آموزش بازی اسلایم

زمانی که کودک سرگرم بازی با اسلایم است، اوقات شاد و سرگرم‌کننده‌ای را سپری می‌کند٬ همین امر سبب از بین رفتن استرس و اضطراب در کودک می‌شود.

افزایش شادی و نشاط در کودک


تقویت عضلات دست کودک

بازی با اسلایم موجب تقویت عضلات دست در کودکان می‌شود. همچنین این بازی به عنوان یک تمرین فیزیکی مناسب برای پرورش ماهیچه‌های کودک نیز شناخته می‌شود.


پرورش استعداد و خلاقیت‌های کودک

بازی‌های فکری ساده٬ همچون بازی اتللو٬ می‌تواند به پرورش خلاقیت کودک شما کمک شایانی کند. در آموزش بازی اتللو می‌توانید با مزایای این بازی فکری ساده آشنا شوید. آموزش بازی اسلایم به کودکان می‌تواند قوه فکری آن‌ها را پرورش داده و مفاهیم ساده‌ای مانند نرمی، سفتی، سنگینی، سبکی، گرما و سرما را به آنان بیاموزد.


انواع اسلایم را بشناسید

در حال حاضر خمیرهای اسلایم متنوعی در بازار وجود دارد. هر کدام از این اسلایم‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته و برای کاربرد مخصوصی مصرف می‌شود. در آموزش بازی اسلایم انواع کاربرد این خمیر را معرفی خواهیم کرد. به این ترتیب شما می‌توانید بهترین محصول را برای کودک خود تهیه کنید. انواع اسلایم‌های پرطرفدار به شرح زیر هستند:


اسلایم خامه‌ای

این اسلایم بافتی لطیف و خامه‌مانند دارد. این محصول در انواع رنگ‌های مات و کدر به بازار عرضه می‌شود. همچنین خاصیت کشسانی این خمیر بازی بیشتر از اسلایم‌های دیگر است.


واتر اسلایم

واتر اسلایم یکی از خارق‌العاده‌ترین خمیرهای بازی است. در تهیه این محصول از آب فراوان استفاده شده‌است، اما در طول بازی درمی‌یابید که هرگز آب درون اسلایم به بیرون نشت نمی‌کند. بافت بسیار نرم و رقیق این اسلایم، احساس لامسه ی جدیدی برای شما فراهم می‌کند. حالت فیزیکی واتر اسلایم به گونه‌ای است که احساس می‌کنید یک بادکنک پر از آب در دست دارید.


اسلایم شفاف

این محصول تفاوت چندانی با دو مدل قبلی نداشته و تنها تفاوت آن در بی‌رنگ بودن است. حالت شیشه‌ای این محصول سبب می‌شود تا بتوانید به راحتی انواع رنگ، پولک، برف وغیره را به آن اضافه کرده و اسلایم دلخواه خود را بسازید. این محصولات با قیمت‌های مناسبی به بازار عرضه می‌شود.


اسلایم برفی

یکی از محبوب‌ترین انواع اسلایم، اسلایم دونه برفی است. لمس کردن اسلایمی که دانه‌های ترد برف را در خود جا داده‌است، بسیار لذت‌بخش بوده و احساس آرامش فراوانی به شما می‌دهد. حس فشار دادن دانه‌های برف دقیقا با حس ترکیدن حباب‌های پلاستیکی برابری می‌کند.


اسلایم آکواریومی

اسلایم آکواریومی یکی از کمیاب‌ترین انواع اسلایم است. این محصول کاملا شفاف بوده و حیوانات دریایی را در خود جا داده‌است. همچنین این اسلایم حاوی حباب‌های هوا زیادی است که ترکیدن آن‌ها لذت زیادی برای شما به همراه می‌آورد.


اسلایم پاستیلی

این نوع اسلایم‌ها نیز از نوع اسلایم شفاف هستند و دانه‌های رنگی فراوانی را در خود جا داده‌اند.


اسلایم پاستیلی


اسلایم هفت رنگ

یکی دیگر از محبوب‌ترین اسلایم‌ها، اسلایم هفت‌رنگ است. بافت این محصول مانند آدامس، چسبناک و کشسانی بوده و بازی با آن حس شادابی و سرزندگی فراوانی به شما می‌بخشد. این محصول در طیف‌های رنگی متفاوت به بازار عرضه می‌شود. از محبو‌ب‌ترین اسلایم‌های هفت رنگ می‌توان به اسلایم ابر و بادی، اسلایم کهکشانی و اسلایم رنگین کمانی اشاره کرد.


اسلایم نئونی

برای تهیه این اسلایم از مواد اولیه‌ای استفاده می‌شود که در طول روشنایی نور را به خود جذب کرده و در تاریکی از خود نور ساطع می‌کنند. بنابراین می‌توان از اسلایم‌های نئونی با کیفیت به عنوان چراغ مطالعه نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که نور اسلایم به تدریج کاهش پیدا کرده و باید آن را برای مدتی مقابل منبع نور قرار دهید. اصلی‌ترین رنگ این اسلایم نیز سبز فسفری است.

برای خرید انواع اسلایم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آریالند مراجعه کنید. آریالند ضمن ارائه انواع لوازم تحریر با کیفیت و ارزان، امکان خرید انواع اسباب‌بازی‌های محبوب را نیز برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید در این سامانه ابتدا لیست محصولات و قیمت ‌آن‌ها را مشاهده کرده و سپس نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.


آموزش بازی اسلایم

امروزه اسلایم به یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌‌ها برای کودکان تبدیل شده‌است. شما می‌توانید از این اسباب‌بازی ساده استفاده کرده و مهارت‌های حرکتی و ذهنی کودک خود را تقویت کنید. همچنین بازی با اسلایم بستر مناسبی برای آموزش مفاهیم اولیه به کودک فراهم می‌کند. در آموزش بازی اسلایم چند راهکار برای آموزش همزمان کودکان ارائه می‌دهیم.


ساخت انواع شکلک‌ و مجسمه

ورز دادن خمیر یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های روزمره به شمار می‌رود. افراد در هنگام ورز دادن خمیر انواع اشکال و نمادها را به کمک دست می‌سازند. شما می‌توانید خمیر اسلایم را در اختیار کودک خود قرار داده و مشاهده کنید که چگونه کودک با استفاده از قوه تخیل خود انواع طرح‌ها و نقش‌ها را از دل اسلایم بیرون می‌آورد.

در طول بازی با اسلایم هیچ محدودیتی برای کودک خود اعمال نکنید. همچنین می‌توانید از او بخواهید با استفاده از این خمیر ژله‌ای مجسمه انواع حیوانات، ماشین‌ها و... را بسازد. توصیه می‌کنیم برای ساخت مجسمه از اسلایم‌هایی استفاده کنید که بافت سفت و انعطاف‌پذیری دارند، مانند اسلایم خامه‌ای یا پفکی. با تکرار این بازی، استفاده از قوه تفکر و تخیل به یک تمرین روزانه تبدیل شده و قوه تفکر و خلاقیت کودک روز به روز رشد می‌کند. همچنین این بازی مهارت‌های هنری کودک را نیز ارتقا می‌دهد.


ساخت انواع شکلک‌ و مجسمه


آموزش اعداد، حروف و کلمات

شما می‌توانید در حین آموزش بازی اسلایم٬ به کودک خود مهارت‌های خواندن و نوشتن را نیز آموزش دهید. برای این کار کافی است از خمیر اسلایم و شابلون‌های آماده استفاده کنید. برای این کار ابتدا خمیر اسلایم را روی یک سطح صاف و ایمن پهن کرده و از کودک خود بخواهید نقش حروف را روی آن پیاده کند. همچنین می‌توانید پس از آموزش حروف الفبا از او بخواهید نام خود و دیگران را روی اسلایم حکاکی کند. این بازی برای رده سنی 4 الی 7 سال مناسب بوده و کودکان پیش‌دبستانی را بسیار سرگرم می‌کند.


آموزش هندسه

از ایده‌های خلاقانه بازی با اسلایم می‌توان به آموزش اشکال هندسی به کودک اشاره کرد. به این صورت که اشکال هندسی ساده را روی کاغذ بکشید و از کودک خود بخواهید با استفاده از خمیر اسلایم و دست‌هایش این شکل را خلق کند. شما می‌توانید از انواع شابلون‌های هندسی نیز برای این بازی استفاده کنید. تمرین انواع خطوط افقی و عمودی، دایره، مربع، مستطیل، مثلث و... می‌تواند مهارت‌های نگارشی کودک را نیز تقویت کند.


قایم موشک با اسباب‌بازی‌ها

در راهنمای اتاق فرار بیان شد که انجام بازی‌های هیجانی به کنترل احساسات و تقویت حافظه در بزرگسالان کمک شایانی می‌کند. بازی قایم موشک نیز همین فواید را برای کودکان به همراه می‌آورد. شما می‌توانید اسباب‌بازی‌‌های مورد علاقه کودک خود را در اسلایم پنهان کرده و از او بخواهید آن‌ها را پیدا کند. این بازی هیجانی مهارت‌های یادگیری کودک را نیز بهبود می‌بخشد.

توصیه می‌شود از اجسامی برای این بازی استفاده کنید که شکل مشخصی داشته و کودک با آن‌ها آشنایی دارد. اگر اسباب‌بازی مناسبی در دسترس ندارید، می‌توانید اشکال گوناگون را روی مقوا ترسیم کرده و سپس آن را با قیچی برش بزنید. همچنین در طول بازی می‌توانید نام اشیا را با صدای بلند بیان کنید و از کودک بخواهید تا آن را از میان اسلایم بیرون بیاورد. از این بازی می‌توانید برای آموزش رنگ‌ها نیز استفاده کنید.


بازی با بوها

بازی با بوها یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌هایی است که در آموزش بازی اسلایم ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید با استفاده از این بازی حس بویایی کودک خود را تقویت کنید. ابتدا خمیر اسلایم را به بخش‌های مساوی تقسیم کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید. سپس به هر ظرف مقداری اسانس یا رنگ خوراکی معطر اضافه کرده و اسلایم را مخلوط کنید. در قدم بعدی بخش‌های اسلایم در کنار یکدیگر قرار دهید. سپس ویژگی‌ هر بو را کاملا برای کودک خود توضیح دهید. در ادامه از کودک خود بخواهید عطر مورد نظر شما را پیدا کند.



توپ ضد استرس

این بازی علاوه بر سرگرم کردن کودکان، به کاهش استرس بزرگسالان نیز کمک می‌کند. برای درست کردن این توپ خارق‌العاده به خمیر اسلایم، بطری پلاستیکی و بادکنک نیاز دارید. ابتدا بطری پلاستیکی را از وسط نصف کرده و سپس سر آن را درون دهانه بادکنک قرار دهید. در ادامه مقداری خمیر اسلایم را درون بطری ریخته و آن را به سمت بادکنک هدایت کنید. پس از آن که حجم بادکنک پر شد، بطری پلاستیکی را خارج کرده و سر بادکنک را محکم گره بزنید. استفاده از اسلایم‌های پفکی و دانه‌برفی لذت بازی با این توپ‌ها را دو چندان می‌کند.


ساختن حباب با اسلایم

معمولا یکی از سرگرمی‌های جذاب کودکان در فصل تابستان، ساختن حباب با استفاده از آب و صابون است. شما می‌توانید با استفاده از یک نی و مقداری اسلایم حباب‌های رنگی و جذابی تولید کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است برای این بازی از اسلایم‌های بی‌خطر و خانگی استفاده کنید. همچنین استفاده از واتر اسلایم برای این بازی مناسب‌تر است. برای ساختن حباب‌های بیشتر نیز می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی به اسلایم اضافه کنید. برای ساخت حباب نی را درون اسلایم قرار داده و از کودک بخواهید درون آن محکم بدمد.


نقاشی روی اسلایم

برای انجام این بازی خمیر اسلایم را روی یک سطح صاف پهن کنید و از کودک خود بخواهید با ابزار نقاشی مناسبی مانند رنگ انگشتی یا آبرنگ٬ روی آن نقاشی بکشد. بافت لطیف و غلیظ اسلایم سبب می‌شود تا حس لامسه کودک در طول بازی تحریک شده و تجربه حسی او تکمیل شود. استفاده از اسلایم‌های سفید، شفاف یا رنگ‌های روشن برای انجام این بازی توصیه می‌شود. شما می‌توانید پس از اتمام نقاشی، سطح اسلایم را با دستمال کاملا پاک کنید.


نکات مهم برای خرید اسلایم

در بخش‌های قبلی ضمن آموزش بازی اسلایم، انواع اسلایم‌های موجود در بازار را نیز معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به نوع بازی و کاربردی که در نظر دارید، اسلایم مورد نظر خود را تهیه کنید. علاوه بر این بسیاری از والدین نگران سلامتی کودک خود در هنگام بازی با اسلایم هستند. شما چطور؟ آیا شما نیز از خرید اسلایم برای کودکان خود امتناع می‌کنید؟ اگر تصور می‌کنید اسلایم برای کودکان مضر است، توصیه می‌کنیم مطالب این بخش را مطالعه کنید. شما می‌توانید در هنگام خرید به نکات زیر توجه کرده و سالم‌ترین و بی‌خطرترین نوع اسلایم را برای کودکان خود انتخاب کنید.



مواد حساسیت‌زا در اسلایم

به صورت کلی اسلایم به عنوان یک اسباب‌بازی بی‌خطر شناخته می‌شود. البته افراد بسیار کمی که به آلرژی و حساسیت‌های پوستی دچار هستند، ممکن است در طول بازی با اسلایم نیز علائم پوستی همچون قرمزی و خارش از خود بروز دهند. به این ترتیب اگر سابقه اگزمای پوستی دارید، در هنگام خرید به برچسب محصول دقت کرده و از خرید محصولاتی که مواد حساسیت‌زا دارند، اجتناب کنید. همچنین شما می‌توانید اسلایم را در منزل و با استفاده از مواد کاملا طبیعی و ضد حساسیت نیز تهیه کنید.


عدم وجود بور

محلول بوراکس یک ماده سمی است که برای تولید برخی از اسلایم‌های موجود در بازار به کار می‌رود. البته این ماده در مقدار کم آسیب‌زننده نخواهد بود. در هر صورت در هنگام خرید اسلایم به برچسب محصول دقت کنید. چنانچه میزان بور در محصول بیش از 0/4 گرم بود، از خرید محصول خودداری کنید. بسیاری از اسلایم‌های موجود در بازار نیز فاقد بور هستند. بنابراین خرید این محصولات ارجحیت دارد. ساخت اسلایم در منزل نیز یکی از مطمئن‌ترین راه‌های استفاده از اسلایم است.


رده سنی کودک برای بازی با اسلایم

استفاده از اسلایم برای کودکان زیر 4 سال توصیه نمی‌شود. کودکان در این سنین علاقه زیادی به چشیدن اشیا دارند و ممکن است در غیاب والدین مقداری از اسلایم را نیز درون دهان خود قرار داده و بخورند. بنابراین در هنگام خرید اسلایم به رده سنی کودک خود توجه داشته باشید.


جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید انواع اسلایم را معرفی کرده و به آموزش بازی اسلایم پرداختیم. به این ترتیب با مطالعه این متن می‌توانید بهترین نوع اسلایم را بر اساس نوع کاربرد آن انتخاب کنید. آشنایی با آموزش بازی اسلایم نیز می‌تواند شما را با انواع راهکارهای جدید آموزشی برای کودکان آشنا کند. چنانچه شما نیز تجربه جالبی از بازی با اسلایم دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید. همچنین می‌توانید نکات مهم دیگری که برای خرید اسلایم مد نظر قرار می‌دهید را با دیگر دوستان آریالندی به اشتراک بگذارید. از اینکه با ما همراه بودید، متشکریم.

 

همچنین بخوانید!

رنگ انگشتی برای کودکان خود درست کنید!

آموزش بازی مافیا و معرفی انواع سناریو ها


دیدگاه شما
|
دیدگاهی ثبت نشده است، اولین نفری باشید که یک دیدگاه ثبت می کند.